پیوند مو

پیوند مو

پیوند مو

بنر

پیوند مو عملی است که طی آن متخصص پوست فولیکول های مو را از ناحیه بانک سر(Donor site) به روش مخصوص  FIT )و ( FUTبرداشت کرده و توسط ابزار مخصوص ای به نقطه بدون مو که معمولاً جلو و بالای سر می باشد منتقل می‌کند. اصولاً بانک اصلی جهت برداشت،پشت سر و طرفین سر می باشد.کاشت مو عملی است که تحت بیحسی موضعی و تقریباً بدون درد و با رعایت شرایط استریل انجام می شود و بیمار طی عمل کاملاً هوشیار است و با حداقل خونریزی همراه می باشد.

کاشت مو دارای تاثیرات عمیقی روی اعتماد به نفس افراد بوده و روی ظاهر و زیبایی فرد اثر قابل توجهی دارد و می‌تواند سن فرد را که به علت تاسی به طور کاذب خیلی بالاتر نشان داده شده است را اصلاح کند و مرد با سن واقعی خود دیده شود.

چه کسانی کاندید مناسبی جهت کاشت مو می باشد؟

۱-مردان با الگوی طاسی مردانه طبق طبقه بندی نور وود

۲-زنان با الگوی طاسی مردانه

۳-زنان با الگوی ریزش زنانه شدید

۴-افرادی که در اثر سوختگی یا جراحات دچار اسکار شده یا موی خود را از دست داده‌اند

۵-از آنجا که محل اصلی بانک موی افراد ناحیه پشت سر می باشد بسیار ضروری است که افراد در سن پایین تر و به موقع و در مراحل اولیه ریزش مو اقدام به مراجعه به متخصص پوست جهت درمان های دارویی و در صورت لزوم کاشت مو نمایند.

در صورت خالی شدن بانک مو،انجام جراحی در این افراد احتمالاً غیرممکن یا با حداقل نتایج همراه خواهد بود،گرچه از سایر نواحی مانند: ریش،سینه و سایر نقاط بدن در صورت صلاحدید می توان استفاده نمود که به این روش(BHT) گفته می شود.

انواع روش کاشت مو:

۱-پیوند مو به روش FIT )و ( FUT : در این روش پس از طریق بی حسی موضعی،فولیکول های مو مستقیماً از پشت سر از طریق ابزار مخصوصی به نام پانچ بدون درد برداشته می شوند و در محیط مخصوصی نگهداری شده و سپس از طریق بی‌حسی موضعی در ناحیه کاشت مو (معمولاً جلو سر و بالای سر)سوراخ های بسیار ریزی ایجاد شده و موها با ابزار مخصوصی در این سوراخ ها قرار داده می شوند.

انجام این عمل در صورتی که توسط متخصص پوست و مو یا تحت نظر ایشان انجام شود بسیار نتایج زیبا و راضی کننده خواهد داشت.

محل برداشت در پشت سر نمایان خواهد بود،زیرا نقاط بسیار ریز در پشت سر به سرعت ترمیم می‌شود و در بین موهای باقیمانده مخفی می شوند،این عمل عارضه چندانی نداشته و فرد به سرعت می تواند به محل کار خود برگردد.موهای کاشته شده در جلوی سر نمای طبیعی و زیبا داشته و قابل رشد و اصلاح بوده و این موها تفاوتی با موهای طبیعی نخواهد داشت و جای اسکار به جا نخواهد گذاشت. مدت عمل انجام FIT بسته به تعداد موهای کاشته شده ۱ تا ۳ روز متغیر است.

۲-کاشت مو به روش(FUT): در این روش پس از انجام بی‌حسی موضعی با تیغ جراحی توسط متخصص پوست یک نوار از پشت سر (به طول تقریبی ۲۰ تا ۲۵ سانتیمتر و عرض ۱ تا ۲ سانتی متر) برداشته شده و محل بلافاصله بخیه زده می شود،و سپس نوار توسط تیم کاشت موی مجرب و تحت نظر متخصص پوست به گرافت های ۱تا ۴تار مویی تبدیل شده و سپس تحت بیحسی موضعی سوراخ‌های بسیار ریزی در جلوی سر ایجاد شده و با ابزار مخصوص موها کاشت میشود محل خط برداشت پشت سر ظریف بوده که پس از ترمیم در زیر موها پنهان شده و دیده نمی شود. مدت عمل انجامFUT یک روز کاری می باشد.

۳-روش ترکیبی (FUT+FIT): در شرایط خاص و بسته به صلاحدید متخصص پوست ممکن است در یک فرد از هر دو روش توأم استفاده شود.

هر دوی این اعمال در صورتی که تحت نظر متخصص پوست و مو انجام شود نتایج بسیار عالی خواهد داشت و موهای کاشته شده کاملا طبیعی به نظر می‌رسد،تقریباً نتایج هر دوی این رو شبیه هم بوده و در صورتی که توسط متخصص پوست و تیم مجرب تحت نظر ایشان انجام شود تفاوت چندانی نخواهد داشت و بسته به صلاحدید پزشک متخصص جهت هر بیمار یکی از روشهای انتخاب خواهد شد.